سمینار ارزش زمانی مشتری و تئوری جبران در بازاریابی خدمات پرینت صفحه ارسال لینک به دوستان

سمینار ارزش زمانی مشتری و تئوری جبران در بازاریابی خدمات



 

سمینار ارزش زمانی مشتری

 

بسمه تعالی


 
یکی از مهمترین ابزارها در جهت رسیدن به مدیریت ارتباط با مشتری سودآور، محاسبه ارزش دوره عمر مشتری است (Customer Lifetime Value) که باعث می شود سازمان بیشترین تلاش خود را برای حفظ مشتریان با سودآوری بیشتر متمرکز کند. CLV مقدار ارزشی است که انتظار می رود یک مشتری در یک افق زمانی معین برای ساز مان به همراه داشته باشد که بدون شک این ارزش با میزان منفعتی که از این دسته مشتریان عاید شرکت می شود ارتباط مستقیم دارد. عموم این اندازه گیری ها بدین منظور است که هر سازمان بنا به شرایط و ویژگی های منحصر بفرد خود بتواند مشتر ی های خود را دسته بندی کند. البته معیارهای دسته بندی از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است و همین موضوع سبب ایجاد روش های متنوعی شده است. برای بدست آوردن شاخص وفاداری مشتری به این صورت عمل می شود که هر چه تعداد دفعات خرید مشتری در دوره زمانی معین بیشتر باشد وفاداری آن مشتری به سازمان بالاتر بوده و احتمال از دست دادن آن مشتری کمتر است برای بدست آوردن ارزش دوره عمر مشتریان ابتدا باید با توجه به خرید های سال های گذشته مشتریان و سود حاصل از این خریدها، سود سالهای گذشته را محاسبه کنیم و سپس این سود را با توجه به نرخ بهره یا بازگشت سرمایه مختص شرکت به ارزش فعلی تبدیل کنیم.



سمینار تخصصی "ارزش زمانی مشتری وتئوری جبران در بازاریابی خدمات" در تاریخ 27 خردادماه 1394 از ساعت 9 الی 18 در مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور مسئولین، اساتید، دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی و نمایندگان بیش از 30 شرکت‌ خدماتی از جمله نماینده بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، آژانس‌های گردشگری، صنعت هتلداری، دفاتر تبلیغاتی، مراکز مشاوره ای و موسسه‌های آموزشی و غیره، کار خود را آغاز نمود.



تدریس این دوره بر عهده جناب آقای پروفسور فریبرز پرتوی، دارای درجه علمی استاد تمامی مدیریت عملیات از آمریکا و استاد صاحب کرسی مدیریت در ایالت پنسیلوانیا دانشگاه Drexel بوده و هدف اصلی آن آشنا نمودن شرکت‌کنندگان با ارزش زمانی مشتری در واحدهای خدماتی است.



شرکت‌کنندگان دراین سمینار آموختند که در صورت وجود خطا از طرف خدمت‌دهنده چگونه امکان جبران خطا وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که مشتری بیشتر از پیش به واحد خدماتی وابسته شود.


همچنین آموزش محاسبه ارزش زمانی مشتری در بلندمدت، نحوره بررسی شکایت‌ها و چگونگی پاسخگویی به هر یک از آنها، به حداقل رساندن اشتباهات در برخورد با مشتری و بررسی گارانتی خدمت از دیگر اهداف این سمینار بود.


 


برچسب :
ارسال نظر :


تعداد کل بازدیدکنندگان: 4736561 بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز : 48 نفر
افراد آنلاین: 3 نفر